Bounty balletjes | Koolhydraatarm | Green Sugar


Yes! Weer wat lekkers te snoepen met deze zoete Bounty balletjes. En zelfs als je op (koolhydraatarm) dieet bent, kan je deze balletjes eten. Normaal gesproken maak je deze simpele balletjes met gecondenseerde melk, boordevol met suiker. Daarom heb ik zelf gecondenseerde melk gemaakt met de calorieloze poedersuiker van Green Sugar. Hartstikke simpel.

In een blikje gecondenseerde melk zitten wel ruim 1500 calorieën. (Ik kan wel janken, zoveel) Daarnaast bevat een blikje ruim 200gr koolhydraten. (54.8 per 100 gram) Als je koolhydraatarm eet, is dat nou niet bepaald het product wat je dan mag/wil eten.

Raad eens wat! In mijn zelf gemaakte gecondenseerde melk zitten maar 232 calorieën, dat is nog al een verschil! In koolhydraten is dat 6,8 gram (1.7 per 100 gram) En het enige wat je daar voor nodig hebt is een blikje kokosmelk en 30gr. Poedersuiker van Green Sugar. Hier verkrijgbaar -> Natural Sweet

Waarom gebruik ik Green Sugar?

Green Sugar is een 100% natuurlijke calorieloze zoetstof op basis van erythritol en 2% stevia. Het bevat geen calorieën en heeft geen invloed op je bloedsuiker. Het is dus zeer geschikt voor diabetici of een koolhydraatarm dieet. Maar ook als je je calorie inname wil verminderen. Kijk maar eens in dit recept, dat scheelt zo’n 1250 calorieën.

In dit product heb je wel de zoetheid van de suiker, maar niet de bitterheid van Stevia. Je kan het 1 op 1 vervangen met gewone suiker.

Je kan deze producten niet alleen gebruiken voor zoete baksels,  maar ook in bijvoorbeeld zoet-zure kip die ik laatst heb gemaakt.

Welke chocola gebruik ik ?

Dat mag je lekker helemaal zelf weten. Ik heb een deel met melk chocolade gedaan en een deel met 85% pure chocolade. Als je koolhydraatarm eet, kan je beter de 85% versie pakken.

Print

Bounty balletjes koolhydraatarm

Ingredienten:

Gecondenseerde melk

  • 1 blikje Kokosmelk 400gr
  • 30 gr Green Sugar Poedersuiker
  • 1 scheutje Vanille aroma

Overig

  • 100 gr Geraspte kokos
  • 100 gr Chocolade

Instructies:

  1. Doe de kokosmelk in een pannetje en breng aan de kook. Blijf er bij en roer regelmatig. Let op dat het niet overkookt. Zodra de kokosmelk kookt, zet je het vuur lager en laat het zachter door koken gedurende 30-45 minuten. Blijf wel af en toe roeren.

  2. Je ziet dat de hoeveelheid minder wordt en de kokosmelk dikker begint te worden. Laat het niet te ver inkoken, want het wordt nog iets dikker nadat het is afgekoeld. 

  3. Daarna haal je de pan van het vuur en roer je de poedersuiker en de vanille aroma er door. Laat het afkoelen. 

  4. Doe de geraspte kokos in een bakje en giet beetje bij beetje de gecondenseerde melk erbij. Zorg dat je het niet te nat wordt, want dan kan je er geen balletje van draaien. Je houdt nog wat gecondenseerde melk over, dat is niet erg. 

  5. Draai met natte handen de balletjes. Om ze iets steviger te krijgen, knijp ik er een paar keer flink ik. 

  6. Smelt de chocolade in een pannetje of in een kommetje in de magnetron. 

  7. Rol de kokosballetjes door de chocolade en laat uitharden in de koelkast.

 

Zelfs Tess heeft genoten van deze lekkere balletjes! 

Geef een reactie