Koolhydraatarm brood? Een eitje om te maken!

Koolhydraatarm brood? Een eitje om te maken!

Dat dit koolhydraatarm brood letterlijk en fguurlijk een eitje om te maken is, zal je verbazen! Het lijkt wel een beetje op de bekende ‘Oopsies’. Die maakte ik eigenlijk nooit, want ik heb een hekel aan het stijf kloppen van de eiwitten. Dat moet makkelijker kunnen dacht ik.

En jawel, binnen de kortste keren stond die lekkere koolhydraatarm brood op tafel. Deze hoeveelheid heb je meer dan genoeg voor een lunch. waarschijnlijk als je ze goed belegt kan je er met 2 personen van eten, of voor 2 dagen. Let wel even op wat je aan hoeveelheden binnen moet krijgen op een dag, als je dit hele brood opsmikkelt met beleg, dan heb je best wat naar binnen gewerkt aan vetten en eiwitten 🙂

Voedingswaarde:

(voor het hele recept)
Koolhydraten: 3
Eiwitten: 37
Vetten: 50

 

Print

Koolhydraatarm brood

zonder het op klokken van eiwit!

Ingredienten:

  • 3 eieren
  • 100 gr roomkaas/zuivelspread
  • snufje bakpoeder
  • zout
  • bakpapier & ovenschaal

Instructies:

  1. Verwarm de oven voor op 150 graden

  2. Meng de eieren met de roomkaas door elkaar. Het beste lukt dat met een garde.

  3. Doe ook een snufje bakpoeder en wat zout erin. 

  4. Leg het bakpapier in een kleine ovenschaal en zorg dat de randen omhoog staan. Dit is zodat je straks makkelijk het brood er uit kan halen.

  5. Giet het mengsel in de ovenschaal en bak in ongeveer 30-35 minuten af.

* Zorg dat je een kleine ovenschaal hebt, zodat het mengsel wat hoger staat. Dan kan je makkelijk het brood doorsnijden en beleggen 🙂

Geef een reactie