Koolhydraatarme Zwitserse schotel

Koolhydraatarme Zwitserse schotel

Zoals je waarschijnlijk wel weet, zijn mijn gerechten (bijna) altijd makkelijk en snel. Zo ook deze koolhydraatarme variant op de Zwitserse schotel. Je kent het wel, zo’n zak van bijv. Aviko. Niks mis mee hoor! Ik vind vooral deze variant erg lekker.

Danny en Tess aten dus Zwitserse schotel van Aviko en ik probeerde er een koolhydraatarme maaltijd van te maken. En jawel, gelukt! Ik stond stiekem al uit de pan te snoepen. #oeps.

Wat heb je nodig?

Dit recept is goed voor 2 personen.

200 gram bloemkool
100gr kaas
2 eieren
1 ui
80-90 gram ham
Uien poeder
Zout/peper naar smaak
Olie of boter om te bakken

Rasp of maal de bloemkool fijn tot bloemkoolrijst. Snijd de kaas in blokjes. (Ik gebruik gewoon plakjes kaas die ik op elkaar leg, dubbel vouw en dan snijd)

Snijd de ham in reepjes óf gebruik kant en klare blokjes.

Bak in een pannetje de eieren tot roerei en zet nog even weg. Snijd de ui in grove stukken. In een andere pan doe je wat boter of olie en bak hierin de bloemkoolrijst samen met de ui.

Voeg daar ook de kaas en ham aan toe. Als laatste voeg je ook het ei weer toe en warm het nog even mee. Breng op smaak met zout/ peper én uienpoeder. Eet smakelijk !

Geef een reactie