Spitskool – broccoli schotel met walnoten | Koolhydraatarm|

In mijn poging om nog steeds aardig wat kilo’s kwijt te raken, heb ik vanavond een lekkere spitskool broccoli schotel gemaakt. De spitskool met de paprika gewokt en van de broccoli een lekkere romige puree gemaakt. Als laatste wat kaas en wat walnootjes. Dat geeft net dat beetje extra bite aan dit gerecht. Dit gerecht is koolhydraatarm.

Dit recept is voor 1 persoon. En bevat ruim 300 gram groenten.

Koolhydraten:  7.6
Eiwitten:          24.1
Vetten:              15.7

Je kan er zelf nog wat gehakt door heen bakken, of een ander stukje vlees naast bakken. Net wat je lekker vindt. Ik had er een lekker stukje sparerib bij. (Dat is niet meegerekend in de voedingswaarde hierboven)

Print

Spitskool - broccoli schotel met walnoten


Ingredienten:

  • 100 gr Spitskool
  • 80 gr Paprika ( ongever een halve)
  • 140 gr Broccoli
  • 50 gr Gerapste kaas
  • 20 gr Boter
  • Walnoten
  • Olie of boter om in te bakken

Instructies:

  1. Snijd de spitskool in reepjes en de paprika in stukjes.  Bak deze samen kort aan in een pan met wat boter of olie. 

  2. Kook de broccoli gaar en pureer deze met de roomboter tot puree. 

  3. Verwarm de oven voor op 200 graden. 
    Verwarm de airfryer voor op 180 graden. 

  4. Leg de puree op de bodem van de ovenschaal en leg daarboven de spitskool en paprika.

  5. Daarboven op de geraspte kaas en wat walnootjes. 

  6. Bak de schotel in de oven af in ongeveer 15-20 minuutjes. (In principe hoeft alleen de kaas te smelten en even lekker warm te worden)
    In de airfryer bak je de schotel in 8 minuten af.

1 gedachte over “Spitskool – broccoli schotel met walnoten | Koolhydraatarm|”

Geef een reactie