Koolhydraatarm ei met spitskool

Door Jamilla

Heerlijk als ontbijt of lunch. Het is een flink bord vol, maar een prima start van de dag.

 

Spitskool met ei

Koolhydraten: 5.9
Vetten:            57.4gr
Eiwitten:          44.7
Pin Rate

Ingrediënten

  • 2 Eieren
  • 150 gr Spitskool
  • 50 ml Slagroom ongeklopt
  • 1 plak kaas (35gr)
  • 2 plakjes Ontbijtspek (30gr)
  • Zout/peper
  • boter/olie

Instructies

  • Snijd de spitskool in kleine reepjes en bak met wat boter/olie gaar. Voeg eventueel naar smaak wat peper & zout toe.
  • Roer de eieren los met de room. Leg de plakjes spek in de pan en giet de eieren er over heen.
  • Laat het ei stollen en leg aan 1 zijde  de kaas er op. Laat het ei verder garen en de kaas smelten.
  • Sla het ei dubbel zodra deze gaar is.  
  • Leg de omelet op je bord en doe de spitskool erbij of er naast. Eet smakeijk.
Heb je dit recept geprobeerd?Volg me @Knutselenindekeuken of tag #knutselenindekeuken!
Facebook Reacties

You may also like

error: Content is protected !!