Wauw! Ik eet wel eens vaker een bloemkool kommetje met bijvoorbeeld wat zalm erin. Maar deze keer gebruikte ik de Tonijn met een twist van John West. Tonijn met een franse dressing. Er zit weliswaar maar 85 gram in het zakje, maar absoluut geschikt voor 2 heerlijke bloemkool – tonijn bowls.

De tonijn bevat per 100 gram; 1,9 gram koolhydraten | 18,7 gram eiwitten | 7,7 gram vetten

Zoals al je ziet, is deze tonijn meer dan geschikt in een koolhydraatarme levenswijze. Je zou de tonijn ook op een koolhydraatarm broodje kunnen doen, of bijvoorbeeld in sushi. (met bloemkoolrijst ipv sushi rijst). Al schep je het door een heerlijke lunch salade met wat avocado.

Ik heb geen precieze voedingswaarde voor dit recept. Het is net hoeveel je er van alles in doet. Maar dit recept bestaat grotendeels uit bloemkool, tonijn en avocado. Die kan je naar hartenlust eten. Daarnaast heb ik de bowl aangevuld met roomkaas en gewone jonge kaas. Let er op dat je (ongeveer) maximaal 100 gram kaas per dag eet.

Het geheim van lekkere bloemkoolrijst

Bij mij is bloemkoolrijst niet zomaar bloemkoolrijst. Nee nee, het is ietsjes meer werk, maar zoveel lekkerder. Ik rasp de bloemkool en bak het in de pan met wat boter. Na ongeveer 5 minuten doe ik daar wat sojasaus doorheen en bak dat enkele minuten mee. Als laatste doe ik er een flinke schep roomkaas door heen. Zodat de rijst lekkr aan elkaar gaat plakken en niet meer zo droog is.

** Heb je geen creme brulee brander? Geen paniek! Je kan de kaas weglaten, dan is het ook erg lekker.

(Visited 30 times, 1 visits today)