Koolhydraatarme boterham | snel klaar!

Door Jamilla
koolhydraatarme boterham

Vanochtend kwam het in me op. Een koolhydraatarme boterham proberen te maken in mijn wafelijzer. Goed nieuws, het is gelukt! (De boterham is ook glutenvrij, ik heb Coeliakie)

Het brood is dun, en makkelijk op te rollen om zo uit het vuistje te eten. Het heeft ook wel wat weg van een kleine wrap. Omdat ik psylliumvezels heb toegevoegd, is deze koolhydraatarme boterham extra voedzaam door de vezels. (3 gr per sneetje)

Het enige wat je nodig hebt is een wafelijzer voor bijv. kniepertjes of stroopwafels. Zie onderstaande wafelijzer ( deze gebruik ik ook):

Uit dit recept maak je 16 ‘boterhammen’ of wraps. Vol met goede vetten uit het amandelmeel, eiwitten én vezels.

Voedingswaarde: per stuk

Khd: 0,6gr
Eiwit: 2,4gr
Vetten: 4,2gr

Ik ben ook actief op Instagram. Daar deel ik naast mijn recepten ook een kijkje in ons (soms wat chaotische) gezin met onze 3 kindjes. Gezellig als je me volgt ! 🙂

koolhydraatarme boterham

Koolhydraatarme boterham uit wafelijzer

4 van 4 stemmen
Porties 6 sneetjes
calorieën 56 kcal

Equipment

  • wafelijzer (die je gebruikt voor kniepertjes of stroopwafels)

Ingrediënten
  

  • 100 gr amandelmeel
  • 50 gr psylliumvezels
  • 2 eieren
  • 100 ml warm water
  • mespuntje zout

Instructies
 

  • Meng alle ingrediënten door elkaar tot een deeg, het deeg/beslag blijft redelijk nat. Maar wordt na enkele minuten dikker/droger. Wordt het te droog, voeg dan kleine scheutjes water toe.
  • Verwarm het wafelijzer. Schep een eetlepel beslag op de plaat en druk dit goed aan. Na ongeveer 50 seconden is je boterham klaar. Je kan ongeveer 16 wraps/sneetjes maken met dit recept.

Notities

Facebook Reacties

You may also like

error: Content is protected !!