Kip pesto met feta en olijven

Kip pesto met feta en olijven

‘Vind je het lekker?’, ‘nee…… Dit is verschrikkelijk lekker’. Aldus Danny. En als hij dat zegt, dan weet ik dat het echt lekker is.

Ook dit recept is weer ontzettend makkelijk en prima om je vetten aan te vullen. Omdat ik altijd probeer te combineren zodat Danny en Tess ‘gewoon’ kunnen eten, is dit dus prima te eten met je gezin. Zij eten er gebakken of gekookte aardappels bij en ik bloemkoolrijst. Daarnaast hebben we alle drie broccoli erbij gegeten.

Ik heb de kip in de airfryer gemaakt, maar in de oven kan het natuurlijk ook. De tijden daarvoor vind je ook in het recept. Het recept is genoeg voor 2 personen.

Ik zie net tijdens het berekenen van de voedingswaarde dat de rode pesto op 5,7 khd per 100 gram zit. Nou doe ik zelf niet zo heel moeilijk over dat beetje boven de 5khd. Maar ik denk niet dat je daarvan in de stress moet schieten en dit gewoon lekker kan gebruiken. 🙂

Eet je koolhydraatarm? Kom gezellig in koolhydraatarme de groep op Facebook! Meld je aan

Print

Kip met rode pesto

Koolhydraten: 3.9 gram  
Eiwitten: 55 gram 
Vetten: 45.5 gram

Ingredienten:

  • 300 gr kipfilet
  • 50 gr rode pesto
  • 125 ml slagroom
  • 50 gr olijven
  • 70 gr feta

Instructies:

  1. Snijd de kipfilet in reepjes/blokjes en bak deze even kort in de pan of airfryer. 
    (airfryer 180 graden 6 minuten)
    Ze hoeven niet helemaal gaar te zijn. 

  2. Meng de pesto met de slagroom. Snijd de feta in kleine blokjes, en eventueel de olijven door midden. (Ik heb ze heel gelaten)

  3. Leg de kip in een ovenschaaltje samen met de feta en de olijven. Giet het pesto mengsel erbij. 

  4. Verwarm de oven voor op 200 graden en bak in ongeveer 40 minuten gaar.
    Verwarm de airfryer op 180 graden en bak het in ongeveer 25 minuten gaar. 

Geef een reactie