Groene salade met krab (of kip)

Groene salade met krab (of kip)

Deze frisse salade kan je prima koud eten. Doordat je een halve courgette en 100gr broccoli gebruikt, zit deze Koolhydraatarme salade boordevol groenten. (Lekker gezond!)

 

Ik heb krab gebruikt, die uit blik van Princes. Geen surimi, dat bevat te veel koolhydraten. (13khd per 100 gram). Krab uit blik bevat er 1.3 per 100 gram. Dat scheelt nog al. Ben je nou niet zo dol op krab, gebruik dan kipfilet die je even bakt. Of plakjes kipfilet.

De dressing is gemaakt met een Italiaanse kruidenmix voor dressing. Deze bevat 6.9khd per 100 gram. En voor je nu denkt ‘heee, dat is eigenlijk te veel’ leg ik het even uit. Ik zie deze mix als smaakversterkers/kruiden. Als je berekent wat je er van gebruikt is dat 2.5 gram. Dat is nog geen 0,2 khd. (Om precies te zijn: 0,17khd) Dat wil niet zeggen dat ik met alles zo denk hoor haha, want dan kan je overal wel een kruimeltje van nemen 😉

Print

Groene salade met krab (of kip)

Dit recept is voor 1 persoon

Ingredienten:

  • 1/2 courgette
  • 100 gr broccoli roosjes
  • 1-2 el mayonaise
  • 1/4 zakje salademix italiaanse kruiden Calvé
  • 50 gr krab of kip
  • peper/zout
  • boter/olie om te bakken

Instructies:

  1. Snijd de courgette in dunne reepjes. (Ik heb eerst plakken geschaafd met de kaasschaaf en die daarna in reepjes gesneden)

  2. Verhit wat boter in een pannetje en bak hier in de courgette reepjes. Voeg naar smaak wat peper en zout toe.  Zet ondertussen water op en kook de broccoli gaar.

  3. De courgette kan je ongeveer 5 minuutjes bakken en laat daarna afkoelen/ uitlekken op een bord met keukenpapier.

  4. (Gebruik je kip? Snijd deze dan in blokjes en bak deze gaar)

  5. Meng de mayonaise met de salademix en voeg wat water toe. Roer dit goed door zodat je een niet al te dikke dressing krijgt.

  6. Leg de courgette en broccoli op je bord en doe daar ook de uitgelekte krab bij. (of kip) Giet er wat dressing over en je bent klaar! 

Geef een reactie