Paprika room kip | family food | koolhydraatarm

Paprika room kip | family food | koolhydraatarm

Een 9 uit 10, was het antwoord van Danny toen ik vroeg of het lekker was. Ik had zelfs te weinig gemaakt. Oeps.

Sinds kort gebruik ik kipdijfilet, wat een verschil! Voorheen nam ik altijd kipfilet, maar sinds ik dijfilet heb geprobeerd willen we niet meer anders. Veel malser en minder droog. Maar je kan ook prima kipfilet gebruiken hoor!

Dit recept is koolhydraatarm. Eet hierbij bloemkoolrijst en je hebt een ontzettend lekker maaltje op je bord. Maar ook als je niet koolhydraatarm eet, is dit gerecht absoluut een aanrader!

En mijn gezin dan?

Voor Danny en tess heb ik rijst gekookt. Zij aten dus paprika room kip met rijst. Ik ben altijd blij als ik Koolhydraatarme recepten weet te maken die gecombineerd kunnen worden met de rest aan tafel.

Dit recept is goed voor 2a3 personen. (2 volwassenen en een peuter) je kan altijd meer kip en/of paprika toevoegen. Het is net wat je wil. Dit recept is zo geschikt om met de hoeveelheden te schuiven.


Wat heb je nodig?

– 300-400 gram kipfilet of dijfilet

– 500 gram paprika’s in reepjes gesneden

– 250ml water

– 1/2 bouillon blokje kip

– 100-150ml room

– 2el paprika poeder

– knoflook poeder naar smaak

– Italiaanse kruiden naar smaak

– peper/zout

– Olie of boter om in te bakken

Snijd de kip in blokjes en bak met wat olie in de pan. Zodra het bijna gaar is, doe je de paprika poeder, Italiaanse kruiden en knoflook poeder erbij. (Je kan later altijd nog wat extra toevoegen)

Voeg daarna ook de paprika’s toe en laat het wat slinken. Na een paar minuutjes voeg je het water en het halve bouillon blokje toe. Breng dit aan de kook.

Voeg ook de room toe. En laat verder inkoken. Je kan zelf bepalen hoever je dit in laat komen. (Je houdt dat steeds minder saus over) Je kan altijd nog wat room toevoegen.

Breng op smaak met peper en zout.

1 reactie

  1. Was heel lekker! Volgende keer laat ik de saus iets dikker inkoken. Hoeveelheid was ook precies goed!

Geef een reactie